Dette burde du ha p kjkkenet ditt!

18.04.2013 // kl.19:14 // Blogg // 5 kommentarer

Heihei! Tenkte jeg skulle legge ut et lite tips om hvilke varer jeg syntes er nesten aller viktigst ha p kjkkenet. Jeg har prvd tenkt mest p dere som skal i gang med nye vaner nr det gjelder kosthold og derfor plukket ut noe av de mest grundleggende varene man burde ha. Har ogs lagt vekt p ta med varer som er lett finne i din vanlige dagligvare butikk!

Det var omtrent disse tingene mitt kosthold startet med, og s har det utviklet seg til varer som algepulver, proteinpulver, spesielle erter og korn, mandelmel og sukrin. Men det er ingen vits starte med kjpe inn alle disse "spesial" produktene. Du vil bare bli litt overveldet. Det er s viktig ta det steg for steg og bruke mye tid p utforske hva som finnes der ute for vurdere hvilke varer du vil inkludere i kostholdet.

Men som sagt her er hva JEG syntes dere som nker eller her et sunnere kosthold burde ha p kjkkenet deres:


S alts dette inneholder:
Salat og grnsaker selvflgelig!-la bare frem rucolaen men det sier seg vel selv at et godt kosthold burde inneholde s mye frukt og grnt som mulig! Noen av mine favoritter er spinat, rucola, avokado og brokolli! Nam.
Br-frossne og friske. Bringebr og blbr m vre mine favoritter. Masse antioksidanter og suupergodt!
Peanttsmr-Peanttsmr er kjempebra for dere som trener, inneholder mye av det sunne fettet og en del protein faktisk! Jeg bruker en litt uvanlig type som er kologisk og inneholder 99% peantter. De mest vanlige typene har ofte mye olje og E-stoffer. Men denne fr man kjpt p MENY.
Youghurt-Vil anbefale enten en lett youghurt, eller en gresk eller tyrkisk. Nam! Godt for magen og metter bra!
Honning-Dette kan gjre det meste litt stere om du prver ung sukker. Det regnes som en "supermat" og er definnetivt en av mine must p havregrten eller i youghurten.
Mandler og ntter-Igjen er ntter kjempebra! Pass p at du kjper dem usaltede og frie for masse oljer. Mine favoritter er Mandler, Cashew, hasselntter og valntter.
Cottage cheese- Nesten fettfri og kan brukes til s mangt! Til dessert med br, p skiven med plegg eller i salaten!(dette er en slags ost)
Lettmelk- melk er iallefall det beste jeg vet! Supert etter trening og en god kilde til kalsium og vitamin D
Banan og annen frukt- Bananen m vre min favoritt frukt! Mest fordi man kan bruke den s mye i matlagingen! Super energikilde er den ogs!
Havregryn-Dette hper jeg alle har i hjemmet for dette er absolutt noe av det viktigste! Kan brukes til det meste og regnes som "supermat" er 100% fullkorn og s godt!
Plegg av kylling/kalkun-Dette erstatter fint salamien p skolematen og er et s mye magrere alternativ!

Til dere som gadd lese dette hper jeg det kanskje kunne hjelpe dere litt til hva dere burde handle neste gang dere er p butikken!

Hva M du ha i kjleskapet?


5 kommentarer

Helt enig med deg! Mye av dette er kjempeviktig ha for f et variert kosthold! :)

camilla - kommenterer tilbake!

19.04.2013 kl.15:50

kjempefin blogg!

stinetveito-

19.04.2013 kl.20:14

HPER DU FR EN SUPER FREDAGSKVELD

sofieshelse

19.04.2013 kl.20:36

josefine Lossius (17 r og gra: Takk for god tilbakemelding!

Maria

21.04.2013 kl.00:59

Vi har ALLTID havregryn, familieskinke, frukt, ekstralett og grnnsaker i huset vi. :D S yay!

Skriv en ny kommentar

hits