Dette burde du ha på kjøkkenet ditt!

18.04.2013 // kl.19:14 // Blogg // 5 kommentarer

Heihei! Tenkte jeg skulle legge ut et lite tips om hvilke varer jeg syntes er nesten aller viktigst å ha på kjøkkenet. Jeg har prøvd å tenkt mest på dere som skal i gang med nye vaner når det gjelder kosthold og derfor plukket ut noe av de mest grundleggende varene man burde ha. Har også lagt vekt på å ta med varer som er lett å finne i din vanlige dagligvare butikk!

Det var omtrent disse tingene mitt kosthold startet med, og så har det utviklet seg til varer som algepulver, proteinpulver, spesielle erter og korn, mandelmel og sukrin. Men det er ingen vits å starte med å kjøpe inn alle disse "spesial" produktene. Du vil bare bli litt overveldet. Det er så viktig å ta det steg for steg og bruke mye tid på å utforske hva som finnes der ute for å vurdere hvilke varer du vil inkludere i kostholdet.

Men som sagt her er hva JEG syntes dere som ønker eller her et sunnere kosthold burde ha på kjøkkenet deres:


Så altså dette inneholder:
Salat og grønsaker selvfølgelig!- la bare frem rucolaen men det sier seg vel selv at et godt kosthold burde inneholde så mye frukt og grønt som mulig! Noen av mine favoritter er spinat, rucola, avokado og brokolli! Nam.
Bær-frossne og friske. Bringebær og blåbær må være mine favoritter. Masse antioksidanter og suupergodt! 
Peanøttsmør-Peanøttsmør er kjempebra for dere som trener, inneholder mye av det sunne fettet og en del protein faktisk! Jeg bruker en litt uvanlig type som er økologisk og inneholder 99% peanøtter. De mest vanlige typene har ofte mye olje og E-stoffer. Men denne får man kjøpt på MENY.
Youghurt-Vil anbefale enten en lett youghurt, eller en gresk eller tyrkisk. Nam! Godt for magen og metter bra!
Honning-Dette kan gjøre det meste litt søtere om du prøver å ungå sukker. Det regnes som en "supermat" og er definnetivt en av mine must på havregrøten eller i youghurten.
Mandler og nøtter-Igjen er nøtter kjempebra! Pass på at du kjøper dem usaltede og frie for masse oljer. Mine favoritter er Mandler, Cashew, hasselnøtter og valnøtter.
Cottage cheese- Nesten fettfri og kan brukes til så mangt! Til dessert med bær, på skiven med pålegg eller i salaten! (dette er en slags ost)
Lettmelk- melk er iallefall det beste jeg vet! Supert etter trening og en god kilde til kalsium og vitamin D
Banan og annen frukt- Bananen må være min favoritt frukt! Mest fordi man kan bruke den så mye i matlagingen! Super energikilde er den også!
Havregryn-Dette håper jeg alle har i hjemmet for dette er absolutt noe av det viktigste! Kan brukes til det meste og regnes som "supermat" er 100% fullkorn og sååå godt!
Pålegg av kylling/kalkun- Dette erstatter fint salamien på skolematen og er et så mye magrere alternativ!

Til dere som gadd å lese dette håper jeg det kanskje kunne hjelpe dere litt til hva dere burde handle neste gang dere er på butikken!

Hva MÅ du ha i kjøleskapet? 


 

5 kommentarer

Helt enig med deg! Mye av dette er kjempeviktig å ha for å få et variert kosthold! :)

camilla - kommenterer tilbake!

19.04.2013 kl.15:50

kjempefin blogg!

stinetveito-

19.04.2013 kl.20:14

HÅPER DU FÅR EN SUPER FREDAGSKVELD

sofieshelse

19.04.2013 kl.20:36

josefine Lossius (17 år og gra: Takk for god tilbakemelding!

Maria

21.04.2013 kl.00:59

Vi har ALLTID havregryn, familieskinke, frukt, ekstralett og grønnsaker i huset vi. :D Så yay!

Skriv en ny kommentar

hits