Blogg

Best i verden

12.05.2013 // kl.14:39 // Blogg // 3 kommentarer

Fiber og mandel pannekaker ( lagt ut oppskrift p bloggen) med jordbr, fryste birngebr, banan, syltety og honnig♥ jeg vet ikke helt om det blir noe bedre?

Sorry for utrolig drlig blogging forresten, skal prve komme inn i bedre vaner!

S ikke det godt ut?

Oppskrift - pannekaker

26.04.2013 // kl.23:32 // Blogg // 8 kommentarer

Hei! Tror det finnes en haug av ulike oppskrifter nr det kommer til "sunne" pannekaker. Men her er iallefall min favoritt for tiden! De smaker stt og nydelig i kombinasjon med friske br!

Her er det du trenger:
-1 egg
- ca en halv dl mandelmel
- ca en halv dl grovt mel (fibra)
- 1 teskjee sukrin
- litt honning
- pass til med melk!

S det du gjr er mikse alle ingrediensene sammen i rekkeflgen de str i. Mengden melk du vil ha i er jo litt opp til deg selv om du liker tynne eller tykke pannekaker, derfor anbefaler jeg ta i melken til slutt s du kan tilpasse det til slik du vil ha det! S steker du dem og vips, nydelige pannekaker klare til nytes!♥


slik ser de ut! I motsettning til havregrynspannekaker er de finere og holder bedre p varmen. De er ikke mindre sunne av den grunn! Mandelmel er rikt p proteiner og mel p fiber! S dette er sunne saker!

God helg alle sammen!

Dagens frokost!

26.04.2013 // kl.17:09 // Blogg // 6 kommentarer

Got to love it! Eggerre, stekt spekeskinke, spinat, appelsinjuice og vann!♥

Oppskrift p pannekaker kommer senere i kveld!!

Dere er de beste!!

24.04.2013 // kl.21:39 // Blogg // 4 kommentarer

Heei dere skjnne lesere!♥

Jeg m bare skrive et lite innlegg for fortelle hvor utolig mye jeg setter pris p dere! I gr hadde jeg faktisk 45 lesere og for meg er det helt "ohmygad" haha. Jeg hper virkelig at jeg klarer inspirere noen av dere som titter innom bloggen min, for dere inspirerer iallefall meg!


Tommel opp til alle dere.

Og forresten er det noe dere vil jeg skal blogge mer om er det bare "rope ut" jeg tar gjerne i mot tip

Lunsj -forslag 3

24.04.2013 // kl.18:25 // Blogg // 9 kommentarer

En "sunn pannekake" med cottage cheese, fryste blbr som jeg tinte i microen toppet med honning. Pluss en skive grovt brd med avokado, pepper, soyasaus og laks. Til dette hadde jeg et glass vann og et halvt glass eplejuice! Naaaam♥

Legger ut oppskriften p pannekakene om ikke lenge! De er suupergode og sunne!! s stay tuned!

S det ikke godt ut ?

New in- nike free!

24.04.2013 // kl.15:26 // Blogg // 4 kommentarer

hh tror jeg er forelsket♥

Jeg bare elsker de nye nike free skoene mine, fargen og alt! Heelt perfekt!

Hva syntes du? Hvilke treningssko har du?

Ukens trening!

23.04.2013 // kl.19:40 // Blogg // 3 kommentarer

Slik ser min uke ut! Gleder meg til komme skikkelig i gang!

Nydelig start p dagen!

23.04.2013 // kl.18:03 // Blogg // 2 kommentarer


2 knekkebrd med avokado og pepper, vann, smoothie og algeshot! Namnam! Kan det bli stor bedre?♥

Hper alle hadde en like fin morgen som meg! Hva liker du spise til frokost?

Huff huff...

22.04.2013 // kl.20:58 // Blogg // 4 kommentarer

Hei! Baklager lite blogging! Men jeg har vert super opptatt hele helgen og n kan jeg ikke finne minnekortet til kameraet... Jeg fr vel g innom kjpe et nytt et i morgen etter skolen! N koser jeg meg i sofakroken etter en time med Dans mix! God start p uken!



Ha en strlende mandag alle sammen! Bedre blogging kommer i morgen nr jeg fr tatt noen bilder ♥

Kokebok!

19.04.2013 // kl.20:45 // Blogg // 12 kommentarer

Hei og god fredagskveld alle sammen! Tenkte jeg skulle legge ut et lite tips, for her p bildene ser dere min "kokebok". Det kan vre utolig gy og praktisk ha en kokebok hvor du samler alle oppskriftene dine. Nr du begynner komme inn i kostholdet er det naturlig lese bker og ske rundt etter inspirasjon, da er det fint ha en kokebok hvor man kan skrive ned oppskriftene man finner nr man leser rundt!

I kveld skal jeg kose meg med mrk sjokolade og smoothie etter laks og salat til middag! Nam nam! Og regner med at det kommer en oppskrift p mandag p noen sunne muffins jeg lagde i gr! S stay tuned :)

God helg♥

Har dere en snn kokebok hvor dere samler oppskrifter?

Dette burde du ha p kjkkenet ditt!

18.04.2013 // kl.19:14 // Blogg // 5 kommentarer

Heihei! Tenkte jeg skulle legge ut et lite tips om hvilke varer jeg syntes er nesten aller viktigst ha p kjkkenet. Jeg har prvd tenkt mest p dere som skal i gang med nye vaner nr det gjelder kosthold og derfor plukket ut noe av de mest grundleggende varene man burde ha. Har ogs lagt vekt p ta med varer som er lett finne i din vanlige dagligvare butikk!

Det var omtrent disse tingene mitt kosthold startet med, og s har det utviklet seg til varer som algepulver, proteinpulver, spesielle erter og korn, mandelmel og sukrin. Men det er ingen vits starte med kjpe inn alle disse "spesial" produktene. Du vil bare bli litt overveldet. Det er s viktig ta det steg for steg og bruke mye tid p utforske hva som finnes der ute for vurdere hvilke varer du vil inkludere i kostholdet.

Men som sagt her er hva JEG syntes dere som nker eller her et sunnere kosthold burde ha p kjkkenet deres:


S alts dette inneholder:
Salat og grnsaker selvflgelig!-la bare frem rucolaen men det sier seg vel selv at et godt kosthold burde inneholde s mye frukt og grnt som mulig! Noen av mine favoritter er spinat, rucola, avokado og brokolli! Nam.
Br-frossne og friske. Bringebr og blbr m vre mine favoritter. Masse antioksidanter og suupergodt!
Peanttsmr-Peanttsmr er kjempebra for dere som trener, inneholder mye av det sunne fettet og en del protein faktisk! Jeg bruker en litt uvanlig type som er kologisk og inneholder 99% peantter. De mest vanlige typene har ofte mye olje og E-stoffer. Men denne fr man kjpt p MENY.
Youghurt-Vil anbefale enten en lett youghurt, eller en gresk eller tyrkisk. Nam! Godt for magen og metter bra!
Honning-Dette kan gjre det meste litt stere om du prver ung sukker. Det regnes som en "supermat" og er definnetivt en av mine must p havregrten eller i youghurten.
Mandler og ntter-Igjen er ntter kjempebra! Pass p at du kjper dem usaltede og frie for masse oljer. Mine favoritter er Mandler, Cashew, hasselntter og valntter.
Cottage cheese- Nesten fettfri og kan brukes til s mangt! Til dessert med br, p skiven med plegg eller i salaten!(dette er en slags ost)
Lettmelk- melk er iallefall det beste jeg vet! Supert etter trening og en god kilde til kalsium og vitamin D
Banan og annen frukt- Bananen m vre min favoritt frukt! Mest fordi man kan bruke den s mye i matlagingen! Super energikilde er den ogs!
Havregryn-Dette hper jeg alle har i hjemmet for dette er absolutt noe av det viktigste! Kan brukes til det meste og regnes som "supermat" er 100% fullkorn og s godt!
Plegg av kylling/kalkun-Dette erstatter fint salamien p skolematen og er et s mye magrere alternativ!

Til dere som gadd lese dette hper jeg det kanskje kunne hjelpe dere litt til hva dere burde handle neste gang dere er p butikken!

Hva M du ha i kjleskapet?


flg meg p tumblr!

18.04.2013 // kl.14:05 // Blogg // 1 kommentar

Heei og god torsdag alle sammen! Jeg ville egentlig bare lage et innlegg hvor jeg linket til tumblr-en min. Jeg bruker den aller mest til inspirasjon for mat og trening! Flg meg gjerne, den heter sofiesara.tumblr.com, direkte link HER. Og er er en liten smakebit p hva du vil finne om du gr inn p den:

Hva syntes du?
Har du tumblr? Send meg link s sjekker jeg den gjerne ut!

Kiwi og mote

17.04.2013 // kl.19:34 // Blogg // 7 kommentarer

Ahh, n avslutter jeg min onsdag p en helt perfekt mte etter min mening! En supergod og sunn kiwi og banan smoothie mens jeg leser favoritt mote-magasinet mitt costume. Herlig!
Dagens middag ble en enkel salat med rucola, spinat, kylling, pesto, avokado og knekkebrd. Nam nam!


Toppet smoothien denne gangen med hasselntter og litt fitness, tenkte det passet perfekt med en smoothie nr jeg er syk. Da trenger imunforsvaret alle de ekstra vitaminene det kan f!

Ha en fin onsdagskveld videre♥

Lunsj -forslag 2

17.04.2013 // kl.16:33 // Blogg // 7 kommentarer


Yummi Yummi Yummi i got love in my tummy.

Dette med lunsj og frokost er alts s viktig! Dette er faktsisk grsdagens skolemat, jeg skulle trene rett etter skolen s det var viktig ha et energiniv som ville vare. Derfor ble det to skiver grovt brd med masse spinat, skinke av svin (mager), cottage cheese og hummus! Og en liten neve mandler til. Nydelig lunsj vil jeg si. I dag ble det ikke annet enn et knekkebrd og en skyr, apetitten er ikke p topp nr jeg er syk...

Middag i gr ble speltpasta med kylling, spinat, rucola og hjemmelaget pesto! Nam♥

Skal jeg fortsette legge ut lunsj tips/ forslag?

Planlegging er nkkelen!

17.04.2013 // kl.13:56 // Blogg // Ingen kommentarer

Jeg mener at det planlegge er nkkelen til suksess nr det gjelder helsa. Da fr du full kontroll og vet hva du skal forholde deg til ilpet av dagen, uka og mneden. Sett deg ml og legg opp til aktiviteter som vil hjelpe deg n dem! Jeg har foreksempel alltid planlagt hva jeg skal spise dagen i forveigen og ukas trening p mandag. Dette hjelper meg veldig til holde gode rutiner og ung utskeielser.

S tenkte jeg kunne vise dere hvordan denne ukas treningsprogram ser ut! desverre blir det lite trening p lrdag og sndag siden begge disse dagene gr med til overnatte p turnstevne. Men her er det iallefall:

Se der ja! Fint og rosa, tror desverre jeg m droppe latinmixen i dag fordi jeg er blitt syk... Hper jeg snart er p bena igjen og kan gi alt p treningen, merket at jeg var kvalm og hadde lite energi i gr. Men Dans mix p mandag var iallefall utrolig gy og jeg ble skikkelig svett! Tror nok jeg forbrente en del kalorier ilpet av den timen!


S da nsker jeg bare alle en strlende onsdag videre og hper ikke at dere ogs ligger hjemme p sofaen med kvalme og forkjlelse!

Pleier du planlegge trening og mltider? Kunne du tenkt deg starte med det?

P tide med trening!

15.04.2013 // kl.17:44 // Blogg // 3 kommentarer


Etter dagens herlige lunsj som dere s p det frste bildet og en sunn middag som inneholdt renskret svinekjtt, brokoli og litt poteter er jeg klar for en trenings kt! I dag skal jeg prve en gruppetime p treningssenteret mitt som heter dansmix! Trod et kan bli veldig gy og det blir digg med litt variasjon i treningen. S kan jeg fortelle dere senere hvordan jeg syntes det var i morgen!

Og forresten bilde er tatt fra instagramen min; flg meg! fiesara

Alge-smoothie

14.04.2013 // kl.15:07 // Blogg // 3 kommentarer

S her kommer oppskriften p min favoritt smoothie med alger! Den er herlig god og lett lage, selv p morgenen!
Dette er det du trenger:

S tilsetter du algepulveret som ser slik ut:

Og deretter mikser du alt i en blender og heller det over i et glass, da vil det se omtrent slik ut;

Ja, det ser kanskje ikke s fristende ut, for den er brun! MEN det smaker godt jeg lover! Spinat og bringebr er faktisk en super kombinasjon!

S da er jeg godt oppladet med vitaminer og energi! Ha en god sndag videre!

Spirulina- Supermat

13.04.2013 // kl.19:53 // Blogg // Ingen kommentarer

Heihei! Da jeg vari london gikk jeg til innkjp for det kjente algepulveret spirulina, dette gr under kategorien supermat. Supermat handler om spise mest mulig naturlig og spise mest mulig matvarer som er gunstige for oss mennesker. Det inneholder mye br, grnnsaker, kakao, fisk, honning osv. (Men kan lage et inlegg hvor jeg utyper meg mer i denne livsstilen)

Men tilbake til spirulina som er et pulver fremstilt av alger. Dette er fordelene med produktet:
-opptil 70% proteiner
-50% mer betakaroten enn gulrtter
-rik p kalsium og klorofyll
-inneholder en hel del vitaminer og mineraler
-den inneholder alle de esensielle aminosyrene
-det er lett fordyelig

S som du skjnner kommer pulveret med en hel del fordeler, jeg pleier blande den inn i smoothie eller med eplejuice. Kommer en oppskrift p en smothie som jeg pleier lage med pulveret om morgenen! Legger den ut i morgen!

Har du lyst til prve noe snt?

Mitt syn p kosthold

13.04.2013 // kl.19:32 // Blogg // Ingen kommentarer

Mitt syn p kosthold er at vi som mennesker i dag har gjort en stor utviking nr det gjelder hjernen og nyere teknologi. Men vi glemmer at kroppen vr fortsatt er den samme som for flere tusen r siden! Kroppen vr er laget for gode rvarer og uraffinerte produkter. Den tler rett og slett ikke overfloden av hvitt mel, fett, E-stoffer og sukker som finnes i mage personers kosthold i dag. Og dette ser vi jo alle sammen, for kningen i fedme har jo steget noe helt sykt de siste ti rene.

Det handler aller mest om holde balansen mellom matvarer som gir deg de nringsstoffene og vitaminene du trenger i lpet av en dag samt holde aktivitets nivet ditt jevnt oppe. Det med vre sunn handler ikke om sulte seg selv eller spise mat som smaker pyton. Nei tvert i mot! Det handler om spise den maten kroppen din vil ha og setter pris p. Kroppen vr er noe vi m sette s utrolig mye pris p, uansett hvordan vi ser ut! Det er en gave til oss og vi m behandle den som alt annet vi fr i gave. Vi m ta vare p den og gi den respekt.

Det eneste et godt kosthold vil resultere i er at DU fr mer overskudd, blir gladere, fler deg bedre, lever lengre og friskere! Det er faktisk ikke s vanskelig heller. Jeg trodde lenge det, men du m starte lett og ikke tenke at du kommer til klare legge om hele kostholdet i lpet av natten! For det gr ikke. Jeg skal fortelle dere at jeg har mtte prve og feile mange ganger selv, men her jeg er akkurat n i forhold til helsen min har jeg aldri flt meg bedre og lykkligere - og jeg savner ikke min forrige kosthold en eneste plass!

Jeg hper virkelig dere som gadd lese dette forstr hva jeg mener. Mange rundt meg tror jeg er p en diett, eller prver g ned i vekt. Men slik er det ikke! Dette er en livsstil og den har gitt meg s utolig mye! Og fremover vil det komme flere mat-tips og eksempler p hvilke matvarer du burde ha hjemme.

On the go

11.04.2013 // kl.16:26 // Blogg // Ingen kommentarer


Dette er veldig typisk meg nr jeg har drlig tid og trenger pfyll av energi. En skyr blbr, en "energibombe" og en god kopp kaffe med ekstra lett melk, sukrin og kanel. Vips s er energien p topp!

Hva liker dere spise nr dere trenger noe raskt pfyll?


New in- just do it!

10.04.2013 // kl.19:24 // Blogg // Ingen kommentarer


Ny trenings topp i rosa fra Nike! Elsker den alerede. Det er rart hva nytt treningsty kan gjre med motivasjonen, syntes ikke dere?

Lunsj -forslag

08.04.2013 // kl.19:12 // Blogg // Ingen kommentarer

Hjemmelaget knekkebrd med cottage cheese, magert svinekjtt med taco-krydder og masse spinat og rucola! Nam!!

Spr deg selv 3 enkle sprsml

08.04.2013 // kl.17:10 // Blogg // Ingen kommentarer

Heihei! I gr natt kom jeg hjem fra London, det er derfor jeg ikke har blogget i helgen. Men tenkte jeg skulle legge ut noen tips til motivasjon! Det frste er sette deg selv disse 3 enkle sprsmlene;

1. Er du fornyd med helsen din?
Tror du at du har et godt imunforsvar? Fler du at du har en hud med gld og et sterkt hr og negler? Tror du helsen din er god om 40 r?

2.Er du fornyd med overskuddet ditt?
Blir du trtt og sinna ofte i lpet av en dag? Orker du ikke flge med p skolen? Sover du drlig?

3. Er du fornyd med personen du ser i speilet?
Nr du ser p deg selv i speilet er du da fornyd? Om ikke, hva vil du endre p?



Nr du har stilt deg selv disse 3 sprsmlene og svart p hvilke ting du fler du vil bli bedre til og hvorfor s skriver du ned noen ml. Eksempler p dette kan vre g ned i vekt, f en strammere mage, spise mer fisk, prve f bedre svn-rutiner, drikke mindre kaffe... osv.

Det er viktig sette seg sm ml du vet du kan n! Og jeg syntes iallefall det er en god motivasjon tenke p at det faktisk bare er under 2 mnder igjen til sommeren! Da er det viktig fle seg frisk, fin og ha mye overskudd!

Er dette noe som kan hjelpe deg? Har du noen motivasjons tips?

Perfekt morgen

04.04.2013 // kl.15:32 // Blogg // Ingen kommentarer

Trenger jeg si mere?

Oppskrift; energibomber

04.04.2013 // kl.15:22 // Blogg // Ingen kommentarer

Hei! I dag har jeg laget noe jeg liker kalle "energibomber". De inneholder fantastisk sunne og energifyldte ingredienser og passer perfekt som pfyll etter trening, kick start p dagen eller en god lsning nr du er tom for energi p jobb eller skole! Snn ser de ut:


S her er oppskriften;

Ingredienser:
ca en kopp havregryn (1-2dl)
1/2 banan (most)
1 Spiseskje peantt smr ( jeg brukte kologisk som bestr av 99,3%peantter)

S s enkelt er det, bland sammen havregryn og morst banan. Varm s opp peantt smret i microen, slik at det ikke er s hardt, og tilsett s det til blandingen. S er det bare rre rundt for s forme dem til sm "kjeks"

Da skal det se omtrent slik ut!

S er det toppingen! Det er her det blir gy, for du kan bruke akkurat hva du vil! Sjokolade, ntter, trket frukt, fr osv.

Jeg brukte dette:


-peantter
-usaltede mandler og hasselntter (hakkede)
-mrk sjokolade (70% kakao)
-peanttsmr
-honning
-og litt ekstra seltin (salt)

Jeg brukte det varme peantt smrret til smre p kjeksene frst slik at den andre toppingen skulle feste seg. Deretter stdde jeg over sjokoladen, ntter og salt og toppet det hele med noen striper honning! De skal ikke stekes, men sett dem til slutt i kjleskapet, da vil peantsmrret stivne og "energibombene" bli fastere.


Ser det ikke godt ut!?

Smakte iallefall utoolig godt syntes jeg! Supermat som er verdt prve alts, passer og for tilhengere av raw-food.

Fortell meg gjerne om du prvde oppskriften!

Knekkebrd fra mllerens!

04.04.2013 // kl.10:34 // Blogg // Ingen kommentarer

Heihei! N har jeg testet ut en ferdigpakke med ekstra grove knekkebrd fra mllerens. Noen syntes det er veldig komplisert handle inn ulike fr og kornsorter og lage knekkebrd fra bunnen av. Det kan jeg jo skjnne! Ved bruke denne pakken har du iallefall supersunne og gode knekkebrd ferdig p 1-2-3!


Slik ser pakken ut, var bare tilsette vann og flge instruksene som sto bak p pakken, s ganske enkelt vil jeg si!

Og her har vi resultatet! Ser det ikke godt ut? Og for dere som er skeptiske til slike "pakkeprodukter" s leste jeg grundig bak p pakken fr jeg laget dem, pg de innehodt ingen E-stoffer eller andre unskede ingredienser.

S av meg er disse veldig godkjent! Har du laget knekkebrd fr?

Hvordan komme i gang?

20.03.2013 // kl.15:28 // Blogg // Ingen kommentarer

Hei! Tenkte jeg skulle dele noen tips p hvordan man kan komme i gang med en bedre livsstil. Noe som har hjulpet og motivert meg veldig er ha en matdagbok/ helse og kostholds bok. Der skriver jeg ned hva jeg spiser og trener noe som gir mye bedre oversikt, og man har ikke lyst til spise usunt nr man vet man m skrive det ned fr man legger seg om kvelden! Jeg skriver ogs ned ml, oppskrifter, tips og annet nyttig jeg leser fra blogger/ magasiner/ nettsteder osv.

S det blir enda gyere skrive i boken om du dekorerer den litt pent! Kjp bare en vanlig A4 blokk, skriv ut noen bilder eller klipp fra magasiner du har liggende og lim eller teip dem til forsiden av boken! Dette er bde gy og resultatet blir kjempefint!

Her er et bilde av min bok!

S anbefaler jeg deg at det frste du skriver i boken er en liste over hvorfor du nsker legge om kostholdet og livsstilen. Skriv ned alle de positive tingene som kommer med en god helse og en sunn kropp! Denne siden er super motiverende se tilbake p om du har en dag der du nsker gi opp!



Hper dette kanskje hjelper deg ogs! Lykke til!

Har du noen gode tips p hvodan komme i gang med en bedre livsstil?

Smoothie

19.03.2013 // kl.15:08 // Blogg // Ingen kommentarer

Smoothie er kjempegodt, sunt og lett og lage! For deg som ikke er spessielt glad i frukt er det en super mte f i seg noen vitaminer. Hovedingrediensene er frukt, youghurt og juice (eller melk), kjr det i en stavmikser eller smoothiemaskin og s har du det!

Et supert tips er ha litt fitness eller lignende kornblanding p smoothien, det smaker nesten som sobet med kjeks! Og s gir det litt mere metthetsflelse. Jeg liker at smoothien er ganske tykk, da inneholder den ogs mere frukt som er bra! Her er oppskriften: 1glass fryst frukt/br 1/2 glass juice eller melk og 2 skjeer lett og naturlig youghurt..

Hper dere likte oppskriften! Har du noen smoothie tips?

Mitt prosjekt!

18.03.2013 // kl.16:44 // Blogg // Ingen kommentarer

Heihei! Jeg heter Sara Sofie og er snart 16 r, jeg har i det siste blitt mere og mere interessert i helse, kosthold og trening. Jeg er ingen ekspert selv, men med denne bloggen nsker jeg dele tips, prve ut nye ting og lre mere! Jeg kommer til legge ut faktaopplysninger, oppskrifter, tips og motivasjon. Jeg nsker prve ut ulike ting for se hvordan det funker, som detox, lavkarbo, ulike kosttilskudd osv.

Jeg hper jo at dette ikke bare vil motivere og hjelpe meg selv til f den livsstilen jeg nsker, men kanskje ogs deg!



Legg meg gjerne til som venn!

Velkommen til min blogg!

17.03.2013 // kl.21:19 // Blogg // Ingen kommentarer

Dette er den frste posten p min nye blogg ;)

hits